投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期六, 10月 30, 2010

另一看淡思捷的原因

思捷(330)在過去12個月的股價,實在強差人意,雖然表面上的估值看似吸引(11年預期P/E:12倍; Yield: 5.0%),但這並不是令人信服的買入原因.

眾本地和內地零售股於2010年表現不俗,唯獨是思捷近月來徘徊在HK$40至HK$45之間上落,市場的訊號是 ------ "Don't Touch"!!!

那麼思捷的問題可能是甚麼? 除了主要市場歐洲可能受區內經濟低迷影響外,其實最大風險可能是自身的問題.當然新管理層的能力仍有待觀察,但令筆者擔憂的還有其"市場定位".

在歐洲,思捷正夾在"Zara"和"H&M"中間,願支付中高價的人直接去"Zara"買半高檔次的服裝,而"H&M"則是"平靚正"的選擇.

在香港,情況可能更糟,今日心血來潮走去"行街",分別走去"H&M"(中環), "Uniqlo"(銅鑼灣)同"Esprit"(銅鑼灣)的店舖,"H&M"同"Uniqlo"內人生人海,相反"Esprit"內的顧客幾乎10隻手指都夠數.

若然連自己都想不到為何要去"Esprit"買衫,那麼更加不宜對其股票沾手.

若然追求高息消費股,倒不如買大快活(52)同維他奶(345)好過.

13 則留言:

pangsiu 說...

我都對思捷管理層的能力十分懷疑,公司也似失去了競爭優勢。

最近也買了大快活。現在走進大快活已不覺得和大家樂有何分別,估計它的profit margin是很有機會改善。

阿爾伯特 說...

大快活破了$10大阻力後,中期前途不俗

街貨唔多,而散戶常常擔憂最低工資而唔敢買,亦是利好的訊號

SiMonChan 說...

小弟都有留意開思捷,"插下嘴"先~
愚見如下:
1) 批發業務模式不再如以往般好賺。兩方面既,一來客戶下訂單的習慣改善,由以前一次過落一張長期大單變成宜家每次只攞少量貨賣完先再落order ;二來客戶在申請銀行借貸方面不如以往容易。前者小弟"估計"會成為思捷批發業務的常態(永久性影響這個biz model),後者則是暫時性,等d銀行再次Greed is good就解決了~
2) 如Albert兄所指,是市場定位的問題。思捷現在被"上下圍攻"。(小弟覺得這個最大影響)
其實新管理層已意識到問題,不過做唔做到野就要睇睇~
a) 公佈全年業績時,管理層曾說會為中國市場發展比較低定價的產品;
b)最近有報導指出思捷請了"多名關鍵員工,包括H&M前品牌總監JorgenAndersson及創作總監JanNord" (Source : 香港商報;Title : 高盛:思捷目標價57元 ; wisenews文章編號: 201010090010123)
------------------
不過小弟比較樂觀,覺得一間經營業務之現金流入淨額~50億,而資本開支每年~20億的企業,有能力"衰多陣" ^^

P.S. 香港業務一向賺唔到錢,小弟比較在意歐洲人(德、法等)及內地朋友對思捷的感覺如何~
希望各位指教小弟一下~

SiMonChan 說...

客戶下訂單的習慣改"變"

其實我自己都少"幫襯"思捷。小弟都唔明點解德國既朋友會"Buy" 個品牌。不過 fashion野留俾d管理層去努力吧~小弟喜歡由佢在當地既零售業務、同店銷售比去"了解"d客人係咪唔再鐘意佢。
暫時都唔可以樂觀,因明顯宜家Zara同H&M的成績比佢好。
這也是市場給他們的PE有所分別的原因吧~
"投資者不要簡單地以所謂"同業"平均PE去計思捷的價值呀~"

阿爾伯特 說...

Simon:

就算從任何角度看,思捷都係麻地

其實最大風險係"Operating Cash Flow"同"Net Profit"下跌,造成今天的13x P/E等同下年的20x P/E

觀察者 說...

請教阿爾伯特兄,
您覺得大家樂中長期潛力如何?
它長期相較於大快活的溢價不算少,
反應的市場訊號該怎麼解讀呢?

SiMonChan 說...

想請教一下Albert兄,一間公間係咩情況下 Operation Cash Flow 可以維持到而Profit 連續下降?
其實小弟都想了解下點解由Earning既度角比起OCF度睇思捷果Pic差咁多?

阿爾伯特 說...

觀察者:

相對大快活,無論從TA, FA,Valuation,大家樂既值博率好似冇咁吸引

大家樂處理最低工資的方法,可能成為上升的阻力

TA來看,大快活剛突破$10, 但大家樂則徘徊$21-$22

Valuation來看,大家樂forward yield大約3.5%,大快活4.5%,Pangsiu剛說: "現在走進大快活已不覺得和大家樂有何分別"

阿爾伯特 說...

Simon:

http://www.hkexnews.hk/listedco/listconews/sehk/20101028/LTN20101028336.pdf

Esprit第一季Sales Figures很像不太理想, Europe既Sales下跌14.5% (以EUR計跌6.4%), 可能批發生意好差

阿爾伯特 說...

Simon:

http://www.hkexnews.hk/listedco/listconews/sehk/20101008/LTN20101008294.pdf

P.132有"Operating Cash Flow"既Details

Operating Cash flow升左(Operating Profit下降)主要係Inventories同Account Receivables(A/R)下降,加止Creditors(A/P),似乎係在Working Capital度做下手腳

SiMonChan 說...

Thanks! Albert兄,
第一季Sales Figures 在早前公佈全年業績時已輕輕提及過,無比預期差~(偷笑了hehe)
-------
單位(百萬元) 2009-10 2008-09 2007-08
營業額 33,734 34,485 37,227
存貨 2,455 2,997 3,170
應收賬款、按金
及預付款項 3,043 3,828 4,758
應付賬款
及應計費用 4,146 3,849 4,571
稅項 918 1,142 989
--------------------
存貨減少不像在應收賬款上做手腳~
如果一間公司無一定競爭力,只靠單方面"俾壓力"客戶而減少自己既working capital, 這不可能長久,讓我們看看他們接下來會否”現形” ^^
Anyway, Esprit短期內都不可能大幅反彈了~

SiMonChan 說...

另外--->大家樂處理最低工資的方法,在這敏感時期,形象分要扣了,可能要花費多點廣告費了~

&大家樂市場一向給予較高PE,這令小弟想起07年前的思捷.現價計算,向上的升值空間不像夠大,但向下的力度卻可以很"勁" ^^

阿爾伯特 說...

Simon:

Esprit係Consumer Discretionary,大家樂係Consumer Staples, 兩者不能相提並論

btw,只要日日見大家樂,Super Sandwich店內人生人海,其股價唔會出現大問題

至低限度,我會入大家樂,Super Sandwich,稻香內消費,但無興趣買Esprit既衫......