投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期一, 10月 29, 2007

The Undercover Economist --> 一些鮮為人知的經濟實相

近排買左一本「The Undercover Economist」,書中作者「Tim Harford」以生活日常事來說明一些鮮為人知的經濟現實。除了內容豐富外,作者手法亦見生動,值得一看。

書中初段,作者以倫敦繁忙火車站內人流很高的咖啡店為例,說明一杯咖啡其中最大的成本不是咖啡豆或員工成本,而是向鐵路局每月支付的昂貴租金。為何租金高,原因是「Scarcity」,亦即中國人述語「物以罕為貴」。

人流高的火車站不多,加上中產白領唔會介懷俾多一兩英鎊買杯咖啡(即「Price Insensitive」),而更重要的是人們「需要短時間內飲咖啡提神」,所以咖啡站有好高既「定價能力」。

接著,作者說明商家怎樣製造「Scarcity」,當然好多時「Scarcity」是歸因於客觀環境。「Differentiation」就係其一方法,亦即刻意令顧客覺得支付「Premium」是值得,例子如下:

1) 航空公司會用舒適的侯機室、機中座椅,以及較好的食物同服務去說服較為有錢的乘客 ---「俾多幾倍錢買機票係值得」。當然,去服務「First Class」既額外成本當然遠不及額外機票收入。

2) 走入咖啡店,一杯「Lattee」一定會比「Original Coffee」貴一點。店中時常會「Promote」一些新增值產品,如大杯裝、「Fair Trade Coffee Bean」、額外味道。顧客其實向咖啡店說: 「我不介意付多一點,因為我是"Price Insensitive"」。


其他唔講,自己買書回家看。

7 則留言:

seikomatic 說...

Albert,

俺想 First class 同 Coffee corner 既例子有D 唔同:

1) target customer - 少數 Vs mass;

2) Location, location, location issue, 惦解要系銅羅灣賣貴過人既魚蛋雞蛋仔;

3) 機場間 Watsons, 味千,豐澤價錢系味同出面街一樣呢?(好似貴小小好似);

4) First class 一般唔系睇量,而系特登形做一種 status, class;所以就算真系有 demand,航空公司都唔會成隻機改成 first class;

5) 至於要鼓勵你多花既方法,除左折扣,量減,就系你講既 marginal gain, 理論上巨無霸套餐($24.3)會比至尊漢堡套餐($24.8)貴,因為多左塊肉。但就系你D Price Insensitive customers..所以雙層芝堡套餐($22.3) vs 巨無霸($24.3)就系差左塊面包同上面D芝麻。

阿爾伯特 說...

大師果然思考週密!!

1) 個"Point"係有部份人願意付出"Premium"。

2) 所以咪話要人流高,同埋D人係願意俾"Premium", 亦即"Price Insensitive"。

3) 呢方面,同一支水可以一樣價錢(無論係機場/旺角)。但零售商還有一招 --> 係機場內只賣較多D高利潤既"Vittel"同"Perrier",而旺角就賣"No-Frills"。

另一說法,大數計,用機場間分店當"廣告招牌"。

4) 無"Economy Class"既存在,哪會有分別呢??

5) 這亦是書中作者所指出。

會計仔 說...

有冇興趣寫雜誌column? 自己時間唔夠用, 想搵多d 人幫手, 有興趣請email :valueinbooks@yahoo.com

阿爾伯特 說...

謝謝您。

但暫時沒有太多時間。

SiMonChan 說...

呢度都可以睇下作者(Tim Harford)寫d野


"Writing by Tim Harford"

http://www.timharford.com/writing/labels/UndercoverEconomist.html

Wheel 說...

呢本書極之有趣, 值得推介

阿爾伯特 說...

Wheel 兄:

對呀! 股市變熱之際,睇下書都幾好嫁。