投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期六, 5月 05, 2007

優質增長股

吹左水咁多個月,可以借勢講下筆者之「投資哲學」。唔講D較剌激既「資源金屬股」,或者一些「資產股」; 通常這類股票並非筆者之主力(但都會買一點做前鋒),如果睇得準回報可以不錯,但要玩得到家,並非易事。

至於主力投資,通常係「優質增長股」,並且通常符合以下因素:

1) 處於中高增長行業(通常於高增長地區、或行業受惠於某些大趨勢)
2) 企業擁有明顯競爭優勢(如管理層、研發能力、產品/服務質素、財力、併購能力、經營策略或企業架構)
3) 較長/可靠的盈利能力
4) 上述增長潛力及競爭優勢可持續至少4年,越長越好(但越難找)
5) 有穩健的財務狀況、現金流以及派息能力
6) 於合理估值買入並長期持有(通常強勢好股票正常來說不會平得去邊)

以下優質股票好有機會符合上述條件:

第一級(盈利預測性非常高):
匯控(5)
渣打(2888)
招行(3968)
宏利(945)
利豐(494)
思捷(330)

第二級(盈利預測性可以):
平安保險(2318)
交行(3328)
中遠太平洋(1199)
利和經銷(2387)
港機工程(44)
富士康(2038)
ASM太平洋(522)
東方電機(1072)
東風汽車(489)

註: 以上只包括筆者認為中長線增長潛力不俗,於個別行業有一定競爭優勢,而企業質素不低; 不過,估值是另一「Issue」!!


Disclaimer: 本網頁屬個人網誌,並不會給予任何投資建議。本網頁的一切言論並不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦。本人亦無法保證網站內容的真確性及原整性。請運用個人獨立思考能力自行求証分析,一切賺蝕得失,概與本人無涉。

36 則留言:

變幻原是永恒 說...

以上公司全部認同^^

變幻原是永恒 說...

當年老巴買可樂都係要PE25倍. 好彩佢當年都轉左性, 否則成世都唔使買了.

不過都發現左一樣, 佢買的大多都是高息股份cash cow. 盈利增長都係得10-15%左右的.

阿爾伯特 說...

陳兄:

係呀! 唔少人知道邊D係高增長好股,但成日要等埋D"無可能發生"既低估值先肯買....係咁先。

有D股票最多買貴少少,但好少會買錯! (當然,唔好係市場給予瘋狂估值時買入)

Unknown 說...

Albert 公子, 小弟好像聽你說過如果交行 PE 低於 5 倍招行, 是可以吸吶. 以現價和 2006 業績計, 好似都差不多了...現在交行好似都"幾"低殘 (相對招行甚至國有銀行股還是強勢), 是否交行現在估值甚為吸引呢? 謝謝...

阿爾伯特 說...

不....

以08年預期P/E計,招行(3968)同交行(3328)係差唔多.....我唔會考慮交行住

招行無論係管治、客戶質素、服務質素、撥備充足率,以及網點營運效益,都比交行為優。

咁您明點解!

Unknown 說...

謝謝...

hendry 說...
此留言已被作者移除。
hendry 說...

請教 如果想買Esprit長線持有(at least 2-3yrs) 應該在待股價回調至邊個水平買入比較好?
我都明長線投資唔需要太在乎一兩蚊差價 但始終都想買得平少少 請多多指教:)

阿爾伯特 說...

用08年P/E(截至08年3月)大約20倍,即大約$90左右,都算係合理價。

玩呢類股票唔可以貪平,要用"Growth at Reasonable Price (GARP)"個思考先可以買到貨...

我上次寫思捷時股價係$81.40。

http://albertanalyst.blogspot.com/2007/02/blog-post_28.html

Cory 說...

我最近買左愛股之一, 3399

你得閒就品評下啦,

yulo 說...

競爭優勢, 除了企業內部本身優勢, 還可以考慮"政策"等外部優勢

阿爾伯特 說...

Yulo:

若以正派真功夫行走江湖,無需自稱金魚佬! 嘿嘿

"政策優勢"固然重要...但長線而言,"企業內部競爭優勢"較為靠得住

如果10年後中國經濟發展至較成熟情況,每年GDP增長僅為5%至8%,加上海外競爭對手較多及強大.......我就會選擇自身競爭優勢強勁的公司; 它們可以重"提高Market Share"來維持增長動力。

所以大陸銀行唔會諗四大,寧願貴少少選擇招行(3968)或交行(3328)。


cory兄:

望多向小弟指教就真! ^.^

南粵物流(3399)應該受惠廣東省經貿、基建同運輸發展....

Margin穩定性係一重要Concern....淨望P/E好似幾吸引wor

Unknown 說...

點解依隻野咁似坐過山車o既? 睇落好似幾難玩下...點解 Cory 兄咁情有獨鍾?

Samsara 說...

嗯,我可以用依個list開始做功課.

又,HSBC吾係成日比人話佢吾ok咩?

我有個朋友話港交所咁高佢都會買喎,貪佢monopoly.

又,Esprit既衫又核突又劣質...

阿爾伯特 說...

香水小姐:

市場之前睇得HSBC(5)太悲; 自中東佬開始以真金白銀投以信心一票後,班"淡友"全部靜晒....

港交所(388)有兩個風險。第一,係個價俾人搶得太高(07P/E去到29倍); 第二,未來增長不一定好似05、06年咁高(國企回歸A股市場,另外,未來要成交金額大過今天,不是太容易)依家買無Mud"水位"。

Esprit(330)主要生意唔係香港,而係歐洲。依家Esprit係歐洲搶占H&M既"Market Share"。我自己則認為,"Esprit"D衫都算貼身,Design同Colour不算差。

變幻原是永恒 說...

Espirt的款一時時啦, 有的都幾正架. 起碼比Zara好, 以男裝計.

Samsara 說...

永恆哥哥:
講到女裝,Esprit一定吾夠Zara爭,Zara既時裝觸角好好多.

諗返我讀書同剛畢業時,Esprit一半價我係會發癲既,都吾知係佢變定我變.


Albert哥哥:
Esprit既用料吾得呀,真係洗一次都可以玩完,Giodano用料都好過佢呀.

依家HSBC吾貴咩?我又真係對佢幾有興趣喎.

港交所我都係問下,要睇晒你個list我都已經要好耐.等我問比個朋友知你既意見.

嗯,我有個問題,你吾好驚---可以去邊度揾依d公司十年八年既業績data呢?要係softcopy等我可以擺在Excel做analysis呢?如果要我慢慢自已入資料,怕且個巿都跌完再升返...

yulo 說...

albert:

嘻嘻嘻, 我本是邪派.

是的, 由政策指揮轉向市場自由決定, 公司的競爭力的確重要.
公子如何看電力股華能(902)?

阿爾伯特 說...

Yulo兄:

齋看用電量(Sale volume),華能(902)長線一定看升。但是否能容許"煤價電價"一齊動,會影響未來盈利增長。

買電力裝備股,好像不受煤價所制.....

阿爾伯特 說...

香水小姐:

真係唔知您既"Investment Knowledge Level"去到邊。

睇股票貴唔貴唔係睇股價,而係用P/E、P/B、DCF等方法去"Valuate".....

HSBC個07年P/E僅係12倍,班中東佬同英國佬係咁買....您話貴唔貴??


"揾依d公司十年八年既業績data"
---> 去HKEx度Download業績 (www.hkex.com.hk)啦!

不過都係好睇您既功力去到邊? 好多人淨看Data,但不思索固中意思; 或者有唔少人學到半桶水,就知少少扮代表....

另外,未來盈利始終同"Historical"係兩回事(anyway, 大型藍籌公司穩定性不低)。

變幻原是永恒 說...

想買國內電力股, 等南方電網上市啦~~~~~~

Cory 說...

3399 係物料物流業務既MARGIN 確實下降少許, 但係高速公路服務區既盈利應該071H 會入帳, 而margin 會大幅提高.

其實廣東省既經濟已經比起好多歐洲國家好好多, 我依家買股會偏向地方性多D 既股, 例如廣東

始終廣東基建仍然會大搞, 人民會偏向2D1N short trip, 對高速公路既需求會黎自holiday driver...... 公路維修既瀝青又主要黎自佢地....

遠多少少..... 2010 年係廣州亞運

我已經穩袋3% 息了....

阿爾伯特 說...

Cory兄:

最多等下而矣....#3399應該同"廣東省經濟"同步走...

"2010年廣州亞運" ---> 講真ga?

講開又講,廣東省都出產唔少一級企業,如平保(2318)同招行(3968)。

Cory 說...

2010 年真的是廣州亞運呀

廣東省係開放先驅, 民風向外, 發達是有前因的.

Samsara 說...

我既"Investment Knowledge Level"真係好低,所以先驚嚇親你,你當我一直都吾係住在地球啦,我d朋友一講股票,我其實就開始合埋耳仔.

我都知我係買緊一間公司既未來而吾係佢既歷史,但係我都要睇下佢以前既表現嫁.

你意思係P/E 12倍對HSBC算低?我其實吾知佢不嬲既P/E嫁,所以對我來講係好難判斷.

都係等我做完功課先來問你,吾好意思問埋d咁無聊既問題.

變幻原是永恒 說...

^^投資認識不深的, 可以選擇匯豐和宏利肯定無死錯人架. 不過回報相對可能低小小得10-18%左右一年.

阿爾伯特 說...

香水小姐:

除左陳兄"Top Picks"匯控(5)和宏利(945)外,可以加埋渣打(2888)同招行(3968),以增加增長潛力.....

金融企業係每個經濟既"核心力量",買岩地區同股票就係長線贏家......

阿爾伯特 說...

以上四大金融股,我都有投資 ^_~

變幻原是永恒 說...

albert公子的投資遍佈全球. 招行又係度挑戰20元大關了, 幾時可以破位呢.

出唔出來吃飯丫~~~~~~

Samsara 說...

多謝兩位既意見,太好了,又收細左範圍,咁我只睇依四隻啦!

阿爾伯特 說...

香水小姐:

不過,要睇明四間金融股條數並非易事。好消息是睇唔明都問題不太大,只要清楚強勢金融股賺錢同增長能力不弱就行。


陳兄:

遲D Email你!!

Unknown 說...

買齊 Albert 公子既四大金鋼 + 利豐, 個 portfolio 已經唔少野...Albert 公子身家都十分豐厚 ^o^

變幻原是永恒 說...

我得3大金鋼+利豐而已, 呢排心思思想買一手Espirt, 係啦利豐又開始動啦. 你唔使咁擔心啦

Unknown 說...

俾你地幾位高手點明白仲要擔心咩, 長線投資呢既, 不過如果短期 HK$30 可能忍唔手放...呵呵...你知小弟死性都好難改 :)

330 仲要成 $98, 仲係貴貴地...90蚊真係考慮下...

阿爾伯特 說...

哈哈!

唔好起我身家,Blog界中大把有錢人,點數都未到我!


Eric兄:
到$90,Esprit好似OK D,不過強勢好股可能唔易跌得幾多......

Unknown 說...

Albert 公子,好在依期美元反彈,離開個目標價近o左幾多...如果彈多 D, 又可以剛剛o係抽新股 D 錢返o黎, 咁就 just fit...