投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期四, 5月 17, 2007

重整組合

經過三四個月以來既「調兵遣將」,終於強化「H股」佔股票組合比重,岩岩去到38%左右。剛點算過,以下係一D數據:

1) PRC比重 (38%); 環球比重 (26%); 香港比重 (36%)

2) 增長型公司 (79%); 資產型或其他 (21%)

3) 第一級 (Buy 1 / Hold 1) (52%); 第二級 (Buy 2 / Hold 2) (33%)
--> (Buy 1 / Hold 1) = 盈利預測性高,而筆者覺得估值合理或吸引既公司;
--> (Buy 2 / Hold 2) = 盈利預測性可以,而筆者覺得估值合理或吸引既公司。

4) 行業種類: 銀行、保險、出口、半導體、地產、能源、金屬、汽車、重型設備

5) 「四大金融股」比重 = 32%


筆者投資理念主要係尋找「長線優質增長型公司」,係多個高增長既「Markets」/「Industries」內,選擇享有「核心競爭優勢 (Core Competitive Advantage)」既「千里馬」,並於合理估值時「招兵買馬」。

除非估值升到不太合理的「Level」、行業增長因飽和而放緩、或企業「結構性」基本面出現轉弱跡象,否則唔會輕易「拋棄好股」。

另外,會將保份資金「玩下D」資產股(Asset Plays),講明係高難度動作呀 ^_~

仲有,由於唔識估「Market」熱炒邊個「Sector」,所以效法「Sir John Templeton (大宗師一名)」既「Diversification (註: 非 Diworsification)」,保證唔會俾「市場先生拋離」!

兵法說,兵貴精不貴而多,寧願貴少少買間優質高增長企業,都唔會諗間P/E低但欠缺競爭優勢既「Mediocre 企業」。

最重要既係,得閒向D「Blog界高人」(如Wing兄、陳兄等等)請教......


Disclaimer: 本網頁屬個人網誌,並不會給予任何投資建議。本網頁的一切言論並不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦。本人亦無法保證網站內容的真確性及原整性。請運用個人獨立思考能力自行求証分析,一切賺蝕得失,概與本人無涉。

16 則留言:

Unknown 說...

好奇問既係 Albert 公子你個 portfolio 裡面係唔係超過 20 隻野? 剩係數 sector 都有 9 個 + asset play...

我自己有 1X 隻都覺得幾難睇哂,而一般既投資建議都係唔會超過 15 隻...可能 Albert 公子對你自己既野非常有信心,唔會成日睇住啦....

seikomatic 說...

Man, what do you mean by :

第一級 (Buy 1 / Hold 1) (52%); 第二級 (Buy 2 / Hold 2)

阿爾伯特 說...

精工小姐:
可以參巧之前篇文章"優質增長股","第一級"指盈利預測性高/非常高既上市企業; "第二級"指盈利預測性可以既上市公司。

(Buy 1 / Hold 1) = 盈利預測性高,而我覺得估值合理或吸引既公司;

(Buy 2 / Hold 2) = 盈利預測性可以,而我覺得估值合理或吸引既公司。

http://albertanalyst.blogspot.com/2007/05/blog-post.html


Eric兄:
每人情況唔同,我自己則覺得要大約8至12隻優質股,先能有效"Invest"係唔同Sector。始終,有人喜歡"集中幾隻股票",有人只鍾情"金融股"; 只要自己"Handle"到,冇話多定少既。

Peter Lynch當年個"Magellan Fund"持有幾百隻股票。首域(First State)人地渣重利豐(494)、渣打(2888)、永亨(302)、思捷(330)同太古B(87),話明"Focus D",都起碼有二三十隻股票。

切忌買太多股票,而又係一D Mediocre既公司......

SiMonChan 說...

Albert 兄,小弟想請教你....

想要投資一間公司,小弟覺得應該先了解該行業既運作。(e.g. 想投資 HSBC, 就要了解銀行業既運作係點...)

作為一般市民,如果想去了解一個行業,你會點做?

(小弟覺得你既投資模式好接近我現在所相信的,我先ASSUME左你認同 "只投資你了解的公司" 呢個concept)

Dick 說...

本人4.1 買入錦江酒店 2006
我認為 錦江酒店去年純利增長7%, 符合預期.
還有係看好08 年中國的酒店業發展,

你覺得可以持有至07年尾呢?

DICKSON

阿爾伯特 說...

Simon:

如果假設冇Mud時間研究,或唔係太識睇"Financial Statement"的話,投資金融股實無死錯,為長期嬴家。

1) 金融業係每個Economy之心臟

2) 好少大型金融企業會Bankrupt

3) 每個人可以越來越錢

4) 係唔同地方搵D優質金融股,長期冇死(不過,人始終有一次)

所以誠意介紹"四大金融股",環球投資,初哥都岩玩....


了解行業,咁就要係D行業網站、新聞、政府統計網同埋行業龍頭企業年報度搵料。

阿爾伯特 說...

Dickson:

我就唔係好識點解錦江酒店(2006)個P/E咁高,可能好高增長gwa.....Well, not my Cup of Tea!!

短炒另計...

SiMonChan 說...

多謝 albert兄 既回覆!

我的諗法就是先了解一間公司如何運作,再找同類型公司比較...
但到比較這一步 就進展緩慢了...暫時認為因為自己唔識理解年報內既數字...

"Financial Statement" 呢一樣野小弟係未識睇.... (有無d咩書/blog界 文章可以 介紹 俾小弟作入門式既參考?)

又想問,係唔係要自修會計方面(卓羅)既知識先識睇「數字既意思」呢?

阿爾伯特 說...

Simon:

"Financial Statement Analysis"係基本功,能將"Profit Loss Statement"、"Balance Sheet"同"Cash Flow Statement"弄至融匯貫通之際,應有一定功力。

除左睇D "Financial Statement Analysis" / "Financial Accounting"既教科書外,仲可以上Course學。跟住可以搵D工業股"小試牛刀"。

不過,通常唔"Expect"初哥睇得明銀行保險盤數。


之後,就係要學懂行業同個股既分析。林森池本書實在不可不看。

其實,最難唔係呢D "Technical" 野,而係發展出自己個套"投資法門",要不時注入新思維,方能持續進步。

不偏不倚、有遠見、敢冒些風險(同時管理風險)、切忌將投資當作"純科學、統計或精算學"(數字僅為分析一部份)。

其實,最好既分析者不表示係優秀既投資人.....

SiMonChan 說...

多謝指教!

Unknown 說...

其實 Simon 兄只要睇下 1963 年巴菲特買美國運通個o個故仔 (google 一 search 就有), 再睇下今日你銀包裡面有幾多張匯豐銀行既鈔票, 收集匯豐必然係冇錯既長期收集既投資對象, especially 股災之時...

剩低既問題只係閣下滿唔滿足佢俾你非常穩定回報既問題...

馬沙 說...

"投資金融股實無死錯,為長期嬴家。"

這就是我只愛金融股的原因....金融股為百物之母...

阿爾伯特 說...

"金融股為百物之母"

哈哈! 所以我只敢叫親朋戚友買金融股.....如果得一注錢,又要"攻守兼備",近幾個月我叫佢地買渣打(2888)。

Wing 說...

保守估計, ALBERT 公子已是百萬富翁...

阿爾伯特 說...

Wing兄:

您將手上既#1072、#386同#3968俾我,我就可能有望為百萬之仕.....嘿嘿!

HS 說...

Albert兄,
唔好咁謙,你點會無100萬?

如果現在無.....你將『百萬之仕』....定義為『未來百萬之仕』就得! 世上最容易改變的,就係自已的睇法!

哈哈.....我就快離開負資產行列....哈哈