投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期三, 6月 20, 2007

棋手

雖然筆者自問對棋藝沒有甚麼天份,但從「中國象棋」中,總算學到一點兒:

1) 高明的棋手是思考型的策略師(Strategist),由行第一步棋之前已評估對手實力及策略,從而佈局。到戰局開始後,按照對方行動而作出應變。

2) 遠見(Visionary)亦是高手具備的特質,棋中高手通常每行一步棋之際,心中其實已盤算之後步法。低手通常只著重眼前利益而往往將主動權白白送給對方; 相反,高手以中長線大局為重,如無選擇下,寧放棄眼前對大局不太重要的利益。

3) 隨機應變(Flexibility)。如果對方行動有異,高手會因應局勢變化而調整策略。其實,沒有一套必勝戰術和策略,只有將之運用到融匯貫通的棋手。

4) 心理質素(Mental Quality)。高手只會冷靜思索,處危不驚,而唔會杯弓蛇影。

5) 每隻棋子有其戰略價值,現乎棋手能否運用其潛力,以及避開不利戰況。

6) 另外,有效的進攻及防守,通常係一小隊棋子(Squad)的行動,互補長短。(有點兒似股票組合,將幾隻不同行頭及性質既股票放在一起,效果更佳)

7) 進攻的藍圖,戰略性滲入,並找正時機速戰速決; 形勢不算太有利時,穩守突擊。

8) 風險評估力,不能忽視; 預見進攻棋子可能快要陷入苦戰時,全身而退。

9) 知己知彼,是勝方必具條件。

10) 高手都是從過往犯錯中學習。問題不是能否避開敗局,而是「能否克服對犯錯之恐懼」。

各位有沒有想到「股票投資」同「企業策略」,其實同「下棋」有不少共通點?

22 則留言:

變幻原是永恒 說...

做一個好棋手不是容易的事, 要控制全局, 更要懂得每個棋子的用法.

Wheel 說...

股票投資同下棋都係一種藝術, 唔可以只用一堆邏輯數字分析, 有極多變數, 無時無刻不停變動, 所以齋用電腦程式難以勝過人腦(尤其是圍棋), 否則用TA個個發達

變幻原是永恒 說...

TA是什麼東西來的? 好似都好多人用咁...

阿爾伯特 說...

TA = Technical Analysis

玩圍棋,由於步法太多,好難Forecast,所以電腦好難嬴到高手.....

seikomatic 說...

Albert,

俺覺得圍棋好似比象棋高深,簡單既規矩但暗藏玄機多啦,應該上一兩堂課,必有所啟發。

下棋的心理質素其實對做人做事都應該有幫助,但俺覺得股票同下棋未必可能一概而論,因為你的對手唔止一個,人地的資訊同棋子又有絕對壓倒性。

唯一可靠既就系大既藍籌可jaa必勝,其它都系跟紅頂白+自已運氣。Too bad that's life.

變幻原是永恒 說...

現在原來咁潮, 叫做TA..呢樣野係最無用的.

阿爾伯特 說...

陳兄:

視乎認唔認識TA,某程度上又真係會透露上市一D訊息。不過,呢D野都係向Wing兄請教可能好D。


精工小姐:
似乎我要重新評估您先得,似乎您都知得唔少。

"但俺覺得股票同下棋未必可能一概而論,因為你的對手唔止一個,人地的資訊同棋子又有絕對壓倒性。"
--> 不過,此言差矣。小投資者同大型投資機構各有不同優勢,視乎自己清唔清楚。同埋,股票同下棋都係走唔開個"Goal",視乎自己有冇迷失......

中、小、大型股票各有千秋,視乎自己玩邊類有優勢。功力到家,自己自然會懂得怎樣做。

seikomatic 說...

識你就得啦!

變幻原是永恒 說...

佢好少玩TA wor. 選股一向都係用基本分析ga la. TA用來看看支持位, 破位等就幾有用.

Wing 說...

好少玩TA, 唔代表唔用TA, 亦唔代表可以唔識TA...

變幻原是永恒 說...

識TA實質的作用不大, 無助選股選時. ^^呢幾年都無用過, 一樣好地地.

Wing 說...

有冇用, 同你係咪好地地係兩回事...

Anyway, 你鐘意咪得囉...

阿爾伯特 說...

冇話邊個"Approach"係最好,視乎合唔合乎自己既"屬性"。

雖然我主要看基本面,但玩耐左,都唔敢輕視"TA"所提供既短期訊息....

變幻原是永恒 說...

yup, 選擇一條合適自己的路先至最重要.

公屋仔學投資 說...

Ablert兄,

下象棋我覺得最重要係能預測對手的行動/策略...當然知道對方的下棋風格就事半功倍

但股市不是一對一的活動, 要預測對手的行動是非常難 ^^

Unknown 說...

小弟個 TA 比喻就好似有條友肚痛, 係個 indication 叫條友唔好四圍走, 搵定個廁所...當中點解肚痛, 最終有冇痾, 其實係唔會知, 個刻更加唔需要知...

當然如果有條友, 永遠唔吹風, 永遠唔食 D 美味既魚生, 唔食生冷野例如西瓜...日日食 D 正氣過正氣既, 食o黎食去都係個幾味既, 個條友根本唔會肚痛, 亦唔需要知道各大公廁既位置...

小弟成日o係街頭"掃街", 所似會知道住所符近既公廁位置, 亦都救到小弟幾次命.... :)

阿爾伯特 說...

Sam Chan:

股票市場中既對手係"風險",或是自己(同埋大眾)對未來不明朗因素既恐懼......

我們所玩既棋局係於眾不明朗因素下,如何將自己財富增值,同時不招至大損失。

要將之克服,同高明棋手既心態無mud大分別....

公屋仔學投資 說...

明白, 謝謝Albert兄~

查斯特 說...

我沒有捉棋天分,玩親象棋都輸,人說高手諗三步,我自己對上行左邊三步都唔知。

阿爾伯特 說...

查斯特:

我自己都係差唔多......嘿嘿

呢個幾好玩.....
http://boom8.com/chess

Marshmallow 說...

建議Albert試玩西洋劍,和玩棋差不多,不同的是,西洋劍用的是身體,每一步一劍都在盤算下一步的進退;何時攻擊,何時退守,因應對手的行動反應,運動頭腦全身。小女子小時候玩過數年,值得一試

阿爾伯特 說...

思籌小姐:

我諗我個身子會穿多幾個洞.....嘿嘿