投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期六, 6月 02, 2007

「UNIQLO」藍海策略 (Part 1 of 2)


藍海策略(Blue Ocean)既精粹所在,係保持產品/服務既「核心價值/質素」; 與此同時減略無關重要既部份,從而降低成本。結果就係以「中低檔次價錢」提供優質產品/服務。
今次東京之旅,發現「UNIQLO」正行此策略。其實日本既衫一D都唔平,名牌子都只有貴過香港,可能款係日本會新D。相反,如果唔計名牌呢個「Factor」,「UNIQLO」既Casual衫,按質料、「Design」同「Cutting」,不比高檔牌子輸蝕,但價錢就起碼平至少三分之二。

走入去新宿既「UNIQLO」,兩件「Polo Shirts」,只不過係JPY2,900 (大約HK$195),個款香港仲好似未有得賣。

十多年經濟不景氣下,好似「UNIQLO」呢類以「降低價錢,而保持一定產品質素」既「Business Model」,十分受日本人歡迎。難怪「UNIQLO」既分店,由2001年的500間,增加至2007的680間左右。


--------------------------------------------------------------------
「UNIQLO」歷史 (Source: 維基)

1984年6月,山口縣宇部市的小郡商事開設一間時裝店Unique Clothing Warehouse,當初簡稱為英文縮寫「UNI-CLO」。1988年在香港設立分公司時,商業登記使用了與簡稱「UNI-CLO」不同的「UNI-QLO」作登記名稱,之後便改為使用「UNI-QLO」作為商標。

1997年,它模仿美國零售集團GAP的商業策略,設計及獨家銷售自己設計的成衣產品,並把生產外判到中國的工廠,由於中國的低廉生產成本,及UNIQLO的品質管理,令其受消費者歡迎,並取得利潤。

1998年11月,UNIQLO在東京原宿開設首間都市型分店,至2001年共有500間分店。2002年開始進軍海外,在中國上海開設分店,及倫敦開設outlet分店。2004年起在日本使用名人在廣告露面。2005年在美國新澤西,香港尖沙咀及韓國首爾開設分店,至2005年底在日本共有約700間分店。

UNIQLO在1998、2002及2004年曾為日本奧林匹克代表隊運動員提供制服。


Disclaimer: 本網頁屬個人網誌,並不會給予任何投資建議。本網頁的一切言論並不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦。本人亦無法保證網站內容的真確性及原整性。請運用個人獨立思考能力自行求証分析,一切賺蝕得失,概與本人無涉。

9 則留言:

變幻原是永恒 說...

UNIQLO的衣服幾平, 好抵~~~

SiMonChan 說...

有無係UNIQLO買 UT 系列既T-shirt(同其他野CROSSOVER 果個 SERIES),同我同行的朋友&我自己係涉谷果間買左幾都算幾多(自著+送禮) (小出血)


好耐之前(>1年) 好似想收購佐丹奴,但告吹左,有新發展乎?

我只知佢係香港由得美麗華果間,宜家又一城就快又有分店 (好似港島區都會開一間分店)

阿爾伯特 說...

陳兄:
近排我愛上"UNIQLO"既"Polo Shirts".....嘿嘿!


SimonChan:

"Crossover T-Shirts"(入埋個透明盒度),當然係好好既手信,不過冇人同我落"Order" ja ma。

佐丹奴(709)可能又有料到,睇下星期六份SCMP就知。今次唔淨只"Fast Retailing(UNIQLO母公司)",好似連Esprits(330)同埋Zara都看中Giordano既銷售網絡。

阿爾伯特 說...

港島區已有"UNIQLO"分店,係太古城中心4樓......

VV founder 說...

Uniqlo polo shirts is quite good indeed.

I bought a few Surf Polo already last week, look good and feel good, and so many color.

T-shirts are also great, good idea to get many different designers to create the design. If they can improve the fabric quality, it will be even better.

阿爾伯特 說...

VV (VV Founder??):

玩"UNIQLO T-Shirts"都幾過癮,有手塚系列。UNIQLO質料唔差,好過"H&M"。

不過,都係"Polo-Shirts"系列岩我多D......

Unknown 說...

不過小弟最近買o左佢一件快乾衫, D 質地唔得, 根本做唔到快乾既效果...其他野都ok...小弟由 Gio 記, bossini 等轉戰到 Uniqlo 都有半年...鍾意佢冇 label...

最近 Gio 記根本好似冇心經營, 小弟住所符近個間 D 野唔得, 又 lap lap 亂...十次有十次都空手而回, bossini 都搭到兩件...

Wheel 說...

wa, 佐記真係有料到...

Unknown 說...

師兄, 改良服務不算是 blue ocean strategy 喎, 因為 market is known, customer is also known.