投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期二, 4月 24, 2007

東風(489) (Part 2 of 3) ---> 中國近代汽車史

上汽(Shanghai Auto)一霸獨大,似乎不易。

現時,中國汽車業由數間外國牌子瓜分(Volkswagen(VW)、GM、Peugeot、Toyota、Honda、Nissan等),而各家外資分別同「五大國內車廠」成立「Joint Ventures」。


講下D歷史,上汽(Shanghai Auto)早於1985同德國大眾(VW)成立「Joint Venture (上海大眾)」,並開始推出「Santana」系列; 於1991年,「VW」又同一汽(First Auto)成立另一間「JV (一汽大眾)」。

由於早佔先機,而當時國產車無論在性能、價錢以及質素之競爭力較遜色,所以「南北大眾」(上海大眾 + 一汽大眾)於九十年代合力佔據中國「轎車(Sedan)」市場之大半璧江山。

隨著更多外國車廠欲在中國市場內「搵食」,更多「中外合資 JV」成立:

1992: PSA (Peugeot Citroen Group) 同東風(489)成立「神龍汽車」
1993: Honda同東風成立「JV」
1997: GM同上汽成立「上海GM」
1998: Honda同廣州汽車成立「廣州本田 (Guangzhou Honda)」,亦即駿威(203)旗下「Associate」。
2000: Toyota同天津汽車成立「天津豐田」
2001: Ford同長安汽車成立「JV」
2002: Nissan同東風成立「JV」
2003: Toyota同廣州汽車成立「JV」

無可避免,「南北大眾」之「Market Share」隨著更多「外資品牌」引進而不斷下降。於2006年「品牌一哥」地位被「上汽GM」奪去。

不過,在推出新產品系列後,2007年「南北大眾」有機重奪「一哥寶座」。

(http://www.ftchinese.com/sc/story.jsp?id=
001010970&pos=RIGHT_HLB&
amp;amp;amp;pa1=2&pa2=2&loc=HOMEPAGE)

即使如此,「南北大眾」同「上汽GM」已不復十多年前「Monopoly」之勢。原因好簡單,因日本牌子(如 Toyota、Nissan、Honda)近年不斷追上,並正在增加「Market Share」(猶如國際汽車市場一樣)。

因此,上汽似乎不易「一統江湖」......

Disclaimer: 本網頁屬個人網誌,並不會給予任何投資建議。本網頁的一切言論並不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦。本人亦無法保證網站內容的真確性及原整性。請運用個人獨立思考能力自行求証分析,一切賺蝕得失,概與本人無涉。

22 則留言:

變幻原是永恒 說...

通用中國好似同上海GM都唔多岩傾...卡卡, 現在中國汽車市場, 七國咁亂, 戰國時代

阿爾伯特 說...

就算"一汽大眾"同"上海大眾",幾年前都係唔多岩....

在眾外資競爭下,華晨(1114)其實唔易搞...

我估華晨都好靠人地D "Parts"同"Engines",競爭力不足......

其實,Denway(203)(Guangzhou Honda)本身唔差,不過驚廣州汽車其他JVs同佢搶生意; 近3年,"Guangzhou Honda"之Market Share由10%降至6%。另一不滿係"Denway"透明度低。

seikomatic 說...

Albert,

今期 pearl report 待講你地....

阿爾伯特 說...

精工小姐:

唔關我事gwa....嘿嘿

變幻原是永恒 說...

Denway之前咁差係有原因架, 你返的大陸太少啦. 2年前本田車出左一單輕微的意外, 但係成架車被分割開兩邊, 引起全國震驚....

變幻原是永恒 說...

今時今日係中國做消費品, 質量唔過關會好大件事....特別係知名品牌

阿爾伯特 說...

贊同!!

變幻原是永恒 說...

果次我上去個partner用notebook播個段片比我睇, 印象好深~

HS 說...

我估華晨都好靠人地D "Parts"同"Engines",競爭力不足......
==> http://www.qcwang.com/service/repair/20061207/5528.html

阿爾伯特 說...

华晨E2发动机厂生产的这款CVVT发动机采用的都是知名品牌提供的零部件。据在场的华晨技术人员解释,为了最大限度的保证发动机的可靠性,华晨这款发动机上的关键部件都是从一些知名企业购进的,而次要部件则是在国内一些相对便宜的厂家采购


---> 靠人地D "Parts" law.....

變幻原是永恒 說...

國內的汽車應以奇瑞最好, 不過無得上市..lol..

阿爾伯特 說...

陳兄:

奇瑞應該做低價車,同"吉利"好相似...

變幻原是永恒 說...

應該係做中低價, 有不少中檔車. ^^ 不過我都好期等"吉利"都可以做強做大, 不容易丫..
記得3年前看亞視報導和佢做左第一輛國產跑車出來, 覺得佢真係好勁....不過之後唔知佢來左香港上市. 否則當時肯定買返幾手以作支持.

阿爾伯特 說...

話時話,D中低檔車廠近年有市場佔有率下降跡象。

再說,"吉利"都唔算係老牌實力股。如果預期P/E都17倍,在相若的增長潛力下,我寧考慮三哥東風(489)....

HS 說...

"吉利"現時P/E21倍。如果預期增長25%,07年預期PE17倍。

我估"吉利"有比25%大的增長:
(1) 2006年出口1萬架,2007年預計2萬。 上海車展,簽了2200架意向書(舊客戶意向書,是公司叫客戶來做Show,比較可信)
(2) _克蘭CKD車廠,Q1已開始生產。
(3) 自由舰,其實是"吉利"與"大宇"合作產品,怪不得設計能附合歐洲標淮,出口應會加大數量
(4) 自行生產Engines,零件廠Profit Margin有21%
(5) 開始推出Hybird車(油電混合推動),追貼日本品牌
(6) 呢場Show,老闆粉墨登場,贏得國民的心(滿足小農社會國民的自尊心),對國內銷售有幫助。要密切留意4、5月的銷路,是否有拉開其他國內對手。
http://auto.cnfol.com/070424/169,1684,2923558,00.shtml

阿爾伯特 說...

隨著國產車既質素不斷上升,而且價錢吸引; 出口強勁,應該係未來趨勢。呢家好多"Parts" / "Components"其實"Made in China",再運去D國際"車零部件公司"....

"吉利"應能係中低檔車市場佔一席位.....

變幻原是永恒 說...

中國汽車的雞肋在於發動機....成個重工業的問題都係呢度....

阿爾伯特 說...

Yes, counters with engine (plus related parts) production capability should prosper, particularly those having solid JVs with foreign automakers for years.

By forming JVs, these bigger PRC automakers have been acquiring the techniques and production method on the higher-end engines, and thus other parts of the vehicles.

Brilliance China (1114)'s very-low gross margin could be explained by its very-high reliance on expensive foreign parts/components, beside poor efficiency.

變幻原是永恒 說...

as I had read the story about Car industry in China, there are lowest profit of European brand.

阿爾伯特 說...

http://www.ftchinese.com/tc/story.jsp?id=001011035&pos=MID_HLB&pa1=0&pa2=0&pa3=005000141&loc=SPECIAL%20REPORT

This one is also good......

變幻原是永恒 說...

hehe, I had read it la, you're not in HK?

阿爾伯特 說...

係香港,不過公司電腦有D問題,用唔到中文......