投資哲學


萬法歸一 ,股海唯心至上,到頭來無一法可得,亦無甚麽可失

投機、投資、或中短線交易,只要方法得當,則殊途同歸,並無對錯之分

投資的最高境界並非贏大錢,而是克服心魔


星期五, 4月 20, 2007

華晨(1114) ------ 「Turnaround」可能延遲

剛出了業績,06年下半年華晨(1114) 表現不理想。「Turnaround」可能延遲,暫時唔好搏住為妙。

睇番盤數,由於「時關重大」(由於筆者之猶疑,並未趕得切買入),要細心將華晨業績分開上下半年進行分析:

Profit / Loss Statement (RMB M)
***************2H06****1H06******2H05****1H05
----------------------------------------------------- Revenue:******6,136****4,349****2,673****2,796
----------------------------------------------------- GP**************249******317******221******283
Margin*********4.1%*****7.3%*****8.3%****10.1%
-----------------------------------------------------
EBIT**********(336)*****(89)****(312)****(129)
Margin*******(5.5%)***(2.0%)**(11.7%)***(4.6%)
-----------------------------------------------------
JCE (BMW)********15*******85*******70*****(50)
Recurring
Net Loss*****(252)********1******(78)****(43)
-----------------------------------------------------
(註: 以上盈利扣除非經常性/非現金的「Impairment Expenses」)

可見雖然生意額(Revenue; 下面解釋)有上升之勢,但毛利率大大下降至2H06之4.1%;
另外,由於銷售成本及其他成本上漲,2H06之「EBIT」及「Recurring Net Loss」全部按年(或比1H06)擴大!!

理論上,當生意做大到某個「Economy of Scale」,理應毛利(Gross Profit)以及「Bottom Line」應改善才對。

但可從下表見,「Sedan (轎車)」生意雖然做大很多,似乎06年全年之虧損僅略為收窄; 但2H06個「LBIT」卻比1H06變大。

「Minibus」業務個「Sales Volume」其實於2H06下降,但鑑於「Product Mix」轉為較高檔產品,「ASP」按年上升。
「Sedan」價格穩定至RMB 83.6K左右,而「Sales Volume」不斷上升; 其實「Sedan」生意於2H06大過「Minibus」,但成本失控亦導致「更大的虧損」。

「BMW Joint Venture」於2H06表現不理想,2H06盈利亦按年(或比1H06)大降。

Segment Results (RMB M)
***************2H06****1H06******2H05****1H05
-----------------------------------------------------
Minibus
Unit No.(K)****28.7****37.6******30.5****29.5
ASP (RMB K)****88.9****73.1******75.5****78.1
Revenue*******2,550***2,745*****2,304***2,302
EBIT*************52*****188*******N/A*****N/A
FY06 EBIT: RMB 239.7M
FY05 EBIT: RMB 151.4M
-----------------------------------------------------
Zhonghua Sedan
Unit No.(K)****42.9****19.4*******4.4*****4.6
ASP (RMB K)****83.6****82.7******83.8***107.5
Revenue*******3,587***1,604*******369*****494
EBIT**********(448)***(303)*******N/A*****N/A
FY06 EBIT: (RMB 751M)
FY05 EBIT: (RMB 943M)
-----------------------------------------------

如果係「Turnaround」,在「Sedan」生意做大之下(即達到「Economy of Scale」),不可能會搞成咁。「Seasonality」之說亦不能自圓其說,因2H06相對1H06之「Gross Margin」、「BMW JV Profit」及「EBIT」全部按年轉壞。

所以,可說華晨(1114)之「Turnaround」可能比預期延遲。由於業績比預期差,而2H06表現令人失望,相信下星期股價很大機會受壓(或到$1.5-$1.7不等)。

搏「Turnaround」亦不用急,大可等多幾個月。

東風(489)剛出業績,人家明顯地做得好好多; 不要忘記兩間車廠都係「同一Cycle下」......


Disclaimer: 本網頁屬個人網誌,並不會給予任何投資建議。本網頁的一切言論並不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦。本人亦無法保證網站內容的真確性及原整性。請運用個人獨立思考能力自行求証分析,一切賺蝕得失,概與本人無涉。

40 則留言:

Cigar Boy 說...

好似好多人已經買o在

唔係無cash,我今日都買0在喇

Wing 說...

其實唔係好股, 但咁多人買?!

阿爾伯特 說...

Wing兄之前都講明是"投機性",應該大家唔會買好多......

HS 說...

中華牌轎車盈利下跌,都『估』到。差不多全部汽車公司都減價搶市場,全部下半年盈利都跌。

最奇怪係寶馬JV,分到的盈利,不到上半年的20%。照計寶馬應該賣多了,寶馬減價都唔會減好多....點解....唔知下半是否作大幅度Write-off。

聲明:本人持有吉利汽車,用作支持民營企業。

阿爾伯特 說...

全部數字已扣除"Impairment Loss"同其他非經常性"Items"。

如果計埋呢D"Items",即虧損較大的報告虧蝕。

阿爾伯特 說...

Long Hin 爸爸:

"中華牌轎車盈利下跌,都『估』到。差不多全部汽車公司都減價搶市場,全部下半年盈利都跌。" --> 呢個"Point"唔"Valid"; "Zhonhua Sedan"係2H05、1H06同2H06個"ASP"維持係 RMB 83K左右,但大數"Gross Margin"持續下滑。

係"Internal Efficiency"問題。其實Since2H05,全國供求漸見平衡,所以價格回穩......


吉利(175)做低檔次"Sedan"("ASP"為RMB 37,000左右),面對之競爭不細(但同時Growth Potential亦OK); $1.05計,預期07P/E(Diluted Basis)已去到18至20倍。我就寧選擇優質的東風(489)....

HS 說...

寶馬JV個邊...
(1) 於二零零六年,本集團
亦就其中一間從事發動機業務的合營企業,確認了一項共同控制實體商譽
減值虧損,為數人民幣73,300,000元。
==> 唔知係唔係下半年先有,如果係,分錢分少了73M

(2) 該寶馬合營企業於二零零六年之銷售量達23,600台寶馬轎車
==> 同我估的數量差不多,上半年,華晨寶馬,賣9822架車,分到89M,每架分到9,061利潤。 下半年賣 (23600 - 9822) 13778架,全年分到106.7M,2H=17.7M。 如果上面73M的虧損是寶馬轎車,則(17.7+73)90.7M / 13778 = 6,582 / 寶馬轎車

HS 說...

(1) "Zhonhua Sedan"係2H05、1H06同2H06個"ASP"維持係 RMB 83K左右,但大數"Gross Margin"持續下滑。係 "Internal Efficiency"問題。
<== 唔係好明。 你是否話佢管理差,用年半都改善不到?

(2) 吉利(175)....預期07P/E(Diluted Basis)已去到18至20倍。
<== 這點都明白,07年,盈利增,但會發股增加資本同『亞媽』買野....EPS最後無大到,PE都係無變。

同類股份:
[0203]駿威汽車,全年純利增長18.7%,統一稅對其不利。2006市盈率10.8
[2333]長城汽車,全年純利增長59.4%,統一稅對其??。2006市盈率14.9
[0175]吉利汽車,全年純利增長88%,統一稅對其有利。 2006市盈率20.8
[0489]東風汽車 ,全年純利增長28%,統一稅對其不利。 2006市盈率17.5
[1122]慶鈴汽車,全年純利增長97%,統一稅對其??。 2006市盈率46.3
[1114]華晨中國 ,全年虧損,營業額升90%,虧損收細,統一稅對其『應』有利。

HS 說...

(1) 吉利(175)做低檔次"Sedan"("ASP"為RMB 37,000左右)
<== 2006年,升到40055。升了7%

(2) ASP應該還可以升:
http://main.ednews.hk/listedco/listconews/sehk/20070420/00175/CWF106_c.pdf
第7頁,低檔車,越賣越少,中檔車(自由x),銷量穩定。

HS 說...

東風汽車盤數係靚仔好多....
國家公司,果然有So...

阿爾伯特 說...

Long Hin 爸爸:


BMW JV (Recurring):
1H06: RMB 84.5M; 2H06 RMB 14.9M

BMW JV (Impairment Loss):
1H06: (RMB 73.3M); 2H06 RMB 0M

BMW JV (Total):
1H06: RMB 11.2M; 2H06 RMB 14.9M

2H06"BMW JV"係做差左...


"Zhonhua Sedan"係2H05、1H06同2H06個"ASP"維持係 RMB 83K左右,但大數"Gross Margin"持續下滑。係 "Internal Efficiency"問題。
<== "唔係好明。 你是否話佢管理差,用年半都改善不到?"
--> 下只"改善不到",根本2H06比1H06/2H05再做差左。

變幻原是永恒 說...

@@哦哦, 咁我又有放多2-3年啦.

Albert公子, 得閒可不可以詳細分析下中人壽和平保丫, 我想學下點計數.

Unknown 說...

hin 兄好像對汽車股都很有研究 (我自己對汽車股一無所知). 我想問既係如果俾 hin 兄同 Albert 公子選, o係呢個中國汽車戰國時代選擇, 最有機會跑出既應該係邊隻?

變幻原是永恒 說...

Eric兄,

去買招行,中石化啦, 唔好係度咁多事, 嘿嘿

阿爾伯特 說...

吉利(175)應不太易提價,管理層都承認由於競爭激烈,於FY06所有"Associates"之"ASP"降價5%至10%。(Page 9)
http://main.ednews.hk/listedco/listconews/sehk/20070411/LTN20070411245.PDF

可比較,於1H06,管理層則說中檔車提價5%; 但上述有利因素被低檔車降價(4%-10%)互相"Offset"。
(Page 10)
http://main.ednews.hk/listedco/listconews/sehk/20060919/LTN20060919092.pdf

可推算係2H06,連中檔車都可能面對降價壓力。

Unknown 說...

陳兄, 我都冇話買 :D 我只係好奇唧...

HS 說...

可能要等佢出年報,才知道BMW(JV)的問題。

話時話,吉利份年報都好仔細。 東風三間公司的市埸份額,都有交待。

阿爾伯特 說...

Eric 兄:

東風(489)係強勢之選,營運效率、盈利能力、產品質素、同"Product Mix",都係較強。

戰國時代,同老外公司結盟的優質車廠(尤是做中高檔次車輛),才較高機會同個"Industry Growth"一齊走。


陳兄:

買多幾個Sectors (又唔好太多),有時幾過癮。

HS 說...
此留言已被作者移除。
Unknown 說...

謝謝 Albert 公子...等我得閒睇下東風份年報睇下佢地做咩車...咁多汽車股, 唔會有心機睇哂...

HS 說...

邊間最好.....好似係東風穩陣...但覺得吉利老闆很傳奇....

如果佢得....他日...可以同亞仔吹水......老豆幾醒....

如果唔得.....唔好講....

朗軒老豆

Unknown 說...

哈哈, D 老豆心態...正...謝謝軒仔老豆...

阿爾伯特 說...

老豆唔威D,個仔大個唔聽??...嘿嘿

將來有日如果有個仔,我就反而想佢識諗過我,比我既修為更深入!

變幻原是永恒 說...

分析唔同的行業的確好有趣, 可以學到好多野~ 對日後的投資都有幫助

HS 說...

I "feel" that there are something wrong in this company[1114]. Usually methods as follows:
(1) BMW sell high price for major compoments. (need to investigate BMW in Germany)
(2) some management setup companies to make components and sell to company[1114]. (need to investigate for vendors)

Unknown 說...

1114 業績咁"正"都係咁耳跌 2 仙, 瑞房業績咁強勁都係升得唔夠 3%,小弟 D 眼鏡跌到一地都係...

HS 說...

可能1114做回購呢!

話時話,只有1114的存貨升(升300M)....已佔資產淨值的22% (15% in 2005)。
489就變化不大,約16%。

吉利就唔識睇,點會連續2年少於1%? 可能存貨放在其他聯營公司。

變幻原是永恒 說...

albert公子, 隻湖色個業績咁難睇...今次點算好丫? 金屬類你比我熟, 比的意見?

Unknown 說...

蒙太利鏡頭: 1114做回購, 股票存貨升佔資產淨值的22%... :D

吉利 D 車係即叫即蒸(整)? :P~

變幻原是永恒 說...

下半年賺的錢仲少過上年半...旗下個株冶火炬下半年都賺4億幾, 比上年半2億幾, 賺多一倍丫, 點解佢得咁少架.....

Unknown 說...

http://news.cnyes.com/stock/dspnewsS.asp?fi=%5CNEWSBASE%5CFNT%5C20070423%5CFNT632&vi=41552&date=20070423&time=18:07:49&pagetype=hkstock&subtype=home&cls=index1_hkstock

湖南有色副總經理兼財務總監陳志新表示,集團去年營業額大增91%,惟盈利僅增6%,主因是其礦區業務受自然災害及生產技術改造工程影響,令產量下降及加重成本,毛利率及盈利下降。

他展望今年集團澳洲新開發項目料10月投產,其礦山業務的產量、產品價格及盈利將見回升。

董事長何仁春補充,集團去年因進行股改及錄得商譽損失約1億元人民幣,影響了去年盈利水平。
...
..

Unknown 說...

所以我經常諗,買大陸股票一定要睇圖,因為佢地好易春江水暖鴨先知...

變幻原是永恒 說...

=.= 有色金屬業上年賺左87%.....佢先得6%..

阿爾伯特 說...

陳兄:

湖南有色(2626)下半年似乎成本大漲,雖然1H06同2H06個Revenue差不多。正式"Analysis"可能要靠Wing兄...

正睇緊東風(489)幾年數,無精力睇湖南有色.....


Eric兄:

D大行仲未出晒Report,俾多一兩天個市場消化下華晨(1114)個業績。講真,咁既形勢我諗快極都要FY08個Net Profit先有機去番RMB 600M。睇埋1H07都未遲.....

Long hin 老豆:

收過D江湖News,吉利個"品牌"似乎不差(不過始終係低中檔定位)。不過想知佢既競爭優勢同Business Model

其實自己算下條"Free Cash Flow",就知係咪健康...Inventory只係其中一部份

變幻原是永恒 說...

=.= 佢比我的感覺係, 湖色將的原材料平價賣給到株冶火炬....結果母公司無錢賺, 子公司賺到笑....

睇完東風之後, 再幫我睇睇啦, wing兄唔知去左邊? 希望佢唔好仲傷過我啦.

阿爾伯特 說...

係law,Wing兄唔見左。

話時話,陳兄有冇渣華晨(1114)??

變幻原是永恒 說...

有丫, 你建議我馬上放左佢?

變幻原是永恒 說...

說起汽車, 按投資的角度我個人都係睇好東風, 不過投機^^就1114

阿爾伯特 說...

陳兄:

我唔會建議放晒(因不排除市埸兩三個月後睇得佢好好),但減持亦可能是較為保險做法。

講真,幾個月前D人估華晨(1114)會係2H06進一步收窄虧損,而係FY07及FY08分別大約錄得RMB 500M 及 RMB 800M之純利; 不過依家我估最快都要2H07先"Make Profit",FY08先有機錄得RMB400M - RMB600M之純利。

因比之前預期差,加上2H06又差過1H06,通常市場暫時唔會對佢太好。

變幻原是永恒 說...

明解, 不過我得個4000股 @@...